Царовска: Новиот концепт ќе им стави крај на учебниците полни со грешки, ниту еден наставник нема да остане без работа

Царовска: Новиот концепт ќе им стави крај на учебниците полни со грешки, ниту еден наставник нема да остане без работа

Истрајноста на министерката Мила Царовска во одбрана на новиот концепт во образованието е речиси еквивалентен со жестината на нападите од јавноста. Не препознава оправданост во стравувањата поврзани со предметот историја бидејќи како што вели „не смееме на учениците да им ускратиме ниту една научна дисциплина, вклучувајќи ја и историјата”.

Времето но и условите во кои се предлага реформата единствено ги поврзува со образованието.” Секој ден на одложување на оваа реформа, поради лош тајминг, оди на директна штета на нашите деца, односно е директна штета на иднината на државата“, вели Царовска за Локално“.

Сигурна во успехот поради сериозноста на подготовките уверува дека “ниту една промена нема да ја направиме ако не сме сигурни дека функционира и можеме да ја имплементираме”.

Реформата ја дефинира како крајно неопходна бидејќи имаме несоодветни учебници со грешки и програма позната како Кембриџ, но која нема никаква врска со Кембриџ програмата.

Крајна цел според министерката треба да бидат децата кои ќе можат аналитички да размислуваат и наставниците кои сами ќе го осмислуваат часот.

Концептот целосно ќе биде презентиран во јавноста следната недела.

Предложените реформи предизвикаа бура во јавноста. Дел од обвинувањата се дека со укинувањето на историјата како самостоен предмет им се удоволува на бугарските барања. Лош тајминг за нова реформа или?

-Со оваа реформа се залагаме да создадеме современо образование со кое учениците ќе добиваат знаења и да ги научиме да размислуваат, и токму поради тоа не смееме да дозволиме на учениците да им ускратиме ниту една научна дисциплина, вклучувајќи ја и историјата. Што се однесува на тајмигот, би рекла дека нема лошо време за сеопфатна рефома. Би напоменала дека со години наназад се направени мноштво анализи од релевантни меѓунарни организации и институции кои укажуваат на тоа дека образованието ни е на дното и дека темелно мора да се реформира. Секој ден на одложување на оваа реформа, поради лош тајминг, оди на директна штета на нашите деца, односно е директна штета на иднината на државата.Државата истовремено работи на решавање на прашањата поврзани со надворешната политика, но и на реформи со кои се подобрува квалитетот на животот во државата вклучително и образованието.

Во интерес на поразбирливо претставување на концептот до јавноста, дали можете да појасните преку пример, како би се објаснила одредена појава или настан во предметот Општествени науки кој ќе ги обедини предметите историја, географија и граѓанско општество?

– Реформите кои се подготвуваат во основно образование не значат укинување на ниту една научна дисциплина туку се подобрува концептот на кој учениците ќе ги изучуваат сите предмети. Наставните планови кои се подготвуваат преку реформата успешно функционираат во речиси сите земји во Европа, Америка, Австралија, односно во наставниот план на ИБ програмата. Оттаму, станува збор за нов современ концепт кој ќе ги подготви учениците аналитички да размислуваат и се развиваат а не само фактографски да памтат. Практично од еден пристап на само меморизирање на содржините, одиме кон пристап на нивно анализирање, креирање и критикување. Што се однесува до конкретни примери, тие ќе се презентираат во фаза на креирање на наставните планови кои ќе ги работиме во текот на следната година а во нив ќе бидат вклучени професорите и академската заедница.

Но, за на граѓаните да им биде појасно, на пример да земеме изучување на цивилизации. Со новиот концепт, оваа тема на учениците ќе им биде ставена во поширок контекст односно ќе изучуваат кога постоеле и како се развивале историски, каде се наоѓале кои територии ги опфаќале географски и какво уредување имале, какви биле општествата и сл. како дел од граѓанското општество. Со овој пристап материјалот е практично прилагоден за полесно да го разберат целиот контекст на една тема, во случајот цивилизациите. Ваквиот начин на учење им овозможува на учениците да ги поврзуваат знаењата од сите предмети во рамки на одредена тема што е многу поефикасно отколку учењето и суво меморизирање на факти по сите предмети поединечно.

Предвидено е учениците да имаат помалку предмети, но да поминуваат повеќе време во училиште каде наставата би се фокусирала на зачестена интеракција со наставниците. Колку се реални овие очекувања и кои предуслови претходно мора да се исполнат?

– Роковите се реални и за тоа имаме време да се подготвиме до почетокот на следната учебна година, период во кој темелно ќе ја дизајнираме новата наставна програма. Во овој процес се вклучени сите засегнати страни, многу експерти од образованието а целиот процес ќе биде проследен со тестирање на концептите, истражувања и пилотирање на самите наставни програми. Јас сум свесна за сериозноста на оваа нужна промена и затоа кон истата пристапуваме многу темелно користејќи ги најдобрите практики од европското и светското образование.

Интервјуто во целост можете да го прочитате на следниот  ЛИНК.

Прочитајте повеќе

Бесплатен влез во музејските институции за 18 Мај, Меѓународниот ден музеите

Бесплатен влез во музејските институции за 18 Мај, Меѓународниот ден музеите

„Музеи за едукација и истражување“ е мотото под кое утре ќе се одбележи Меѓународниот ден …